Posetom ili kupovinom na Internet prodavnici www.deskom.rs prihvatate Uslove korišćenja koji su navedeni u daljem tekstu. Molimo Vas da ih pažljivo pročitate i upoznate se sa pravilima koja primenjujemo. Deskom.rs zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja vrši izmene i dopune ovih Uslova korišćenja.
Komunikacija elektronskim putem
Posetom našem vebsajtu/internet prodavnici na adresi www.deskom.rs ili slanjem email poruke, komunicirate sa nama elektronskim putem. Prihvatanjem uslova korišćenja saglasni ste da sa nama komunicirate elektronskim putem. Naša komunikacija prema Vama će biti obavljena putem elektronske pošte (email) ili obaveštenjima koja ćemo objavljivati na ovom sajtu.
Izjava o zaštiti privatnosti
U ime Internet prodavnice www.deskom.rs obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših kupaca. U cilju trgovine, prikupljamo samo osnovne podatke o kupcima/korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Službeni glasnik RS“, broj 87/2018, dalje: Zakon) i dobrim poslovnim običajima, a u cilju pružanja kvalitetne usluge. Takođe, dajemo kupcima mogućnost izbora da se izbrišu sa mailing liste koje se koriste za naše marketinške kampanje. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni radi obavljanje svrhe posla – zaključenje ugovora o prodaji na daljinu i dostava robe. Svi zaposleni Internet prodavnice www.deskom.rs (i poslovni partneri) odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti i načela „minimizacije podataka“, što znači da podaci moraju biti primereni, bitni i ograničeni na ono što je neophodno u odnosu na svrhu obrade.
Trgovac je rukovalac podacima o ličnosti i u obavezi je da postupa u skladu sa odredbama Zakona. To znači da nema pravnog osnova da trgovac, u trenutku online kupovine robe, prikuplja lične podatke potrošača koji nisu neophodni u odnosu na svrhu obrade (prodaja robe/usluga).
Takođe, i u slučaju odustanka od ugovora zaključenog na daljinu, trgovac nema pravnog osnova da od potrošača zahteva dostavljanje navedenih ličnih podataka (podaci iz lične karte, pasoša i drugo), već samo onih koji su definisani Zakonom o zaštiti potrošača i Izjavom o odustanku, a iz razloga što je obrada zakonita samo ako je neophodna u cilju poštovanja pravnih obaveza rukovaoca.
Međutim, u slučaju povraćaja novca potrošaču prilikom odustanka od ugovora na daljinu, odnosno za već kupljenu robu, trgovac ima pravnog osnova da prikuplja i druge podatke utvrđene posebnim propisima i aktima, a u cilju poštovanja pravnih obaveza u skladu sa članom 12. Zakona. S tim u vezi, u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji („Službeni glasnik RS“, br. 153/2020, 96/2021 i 138/2022) i Tehničkim uputstvom za administrativni i tehnički pregled funkcionalnosti ESIR-a i L-PFR-a koje je izdala Poreska uprava, pravna je obaveza trgovca da prikuplja podatke o broju lične karte/pasoša jer su isti obavezni u cilju povraćaja novca potrošaču.
Intelektualna svojina
Sadržaj prikazan na ovom sajtu kao što su stranice, dizajnerski elementi (dugmići, ikonice i sl), tekstovi, fotografije, logotipi, audio zapisi i softver su vlasništvo DESKOM DOO ŠABAC ili njegovih dobavljača i ne mogu se koristiti bez prethodne saglasnosti. Ukoliko za sadržaj koji se nalazi na www.deskom.rs smatrate da je Vaš i da je zloupotrebljen, molimo da nas kontaktirate u cilju utvrđivanja prava intelektualne svojine. Sve informacije dostupne na internet stranama isključivo su informativnog karaktera i ne smeju se koristiti u komercijalne svrhe niti distribuirati trećim licima.
Vaš nalog
Ukoliko koristite vebsajt/internet prodavnicu www.deskom.rs odgovorni ste za održavanje i poverljivost svog naloga i lozinki koje ste dobili prilikom registracije na sajtu. Korišćenjem našeg sajta odgovorni ste za sve aktivnosti koje se dešavaju na Vašem nalogu i sa Vašom lozinkom. Maloletnici mogu koristiti naš sajt uz nadzor roditelja ili staratelja. Deskom.rs zadržava pravo da odbije pružanje usluga, ukine nalog ili otkaže narudžbenicu ukoliko ustanovi da su prekršeni Uslovi korišćenja. Vaše podatke koje ste naveli prilikom registracije deskom.rs će koristiti isključivo radi kupoprodaje proizvoda i uspostavljanja poslovnog kontakta i neće ih koristiti u druge svrhe niti ih dostaviti trećim licima.
Komentari, komunikacija i ostali sadržaj koji ostavljaju posetioci
Posetioci mogu komentarisati proizvode i slati email poruke na deskom.rs koji ima pravo da ne objavi komentare koji su zlonamerni, sadrže nepristojne izjave, šire mržnju i na bilo koji način ugrožavaju prava drugih. Takvi komentari će biti uklonjeni bez prethodnog obaveštenja. Lažno predstavljanje i registracija sa tuđom email adresom na sajtu deskom.rs nije dozvoljena. Protiv takvih aktivnosti DESKOM DOO ŠABAC može pokrenuti odgovarajući zakonski postupak.
Opisi proizvoda
Deskom.rs nastoji da sve proizvode opiše što je tačnije moguće. Takođe, deskom.rs ne garantuje da su svi navedeni podaci u vezi proizvoda 100% tačni, kompletni, pouzdani i bez grešaka. Ako proizvod koji ste kupili odstupa od podataka koji su navedeni na sajtu možete ga vratiti. u zakonom propisanom roku, i to, u nekorišćenom stanju sa kompletnom dokumentacijom koju ste uz njega dobili, a mi ćemo Vam vratiti novac uplatom na račun.
Cene proizvoda
Sve cene proizvoda navedene na sajtu su prikazane sa uračunatim PDV-om. Deskom.rs se obavezuje da će prihvatiti svaku cenu po kojoj ste napravili narudžbenicu bez obzira da li se cena proizvoda promenila nakon kreiranja narudžbenice. Deskom.rs ima pravo da otkaže narudžbenicu uz slanje email obaveštenja potrošaču ukoliko je došlo do očigledno grube greške prilikom postavljanja cene na sajtu, npr. umesto 10 000 je navedena cena 100 din, i sl.
Radno vreme
Online prodavnica www.deskom.rs. radi od 00-24h, 7 dana u nedelji. U slučaju tehničkih problema ili tokom redovnog održavanja sajt može biti kraći vremenski period nedostupan.
Promena (ažuriranje) podataka na sajtu
Deskom.rs zadržava pravo da može u svako vreme, bez prethodne najave, promeniti podatke prikazane na bilo kojoj stranici sajta. Posetioci www.deskom.rs nemaju pravo da jednostrano menjaju uslove korišćenja, a svaka eventualna izmena je nevažeća osim u slučaju da se obe strane saglase pisanim putem.
Ostalo
Delimična ili potpuna neprimenjivost ili nezakonitost određene odredbe ovih Uslova korišćenja, neće uticati na punovažnost ostalih odredbi koje ostaju na snazi u celini. Neprimenjiva ili nezakonita odredba će biti zamenjena drugom odgovarajućom odredbom. Saglasni ste da Vaša prava i obaveze proistekle iz ovih Uslova korišćenja ne možete preneti na treća lica bez izričitog pismenog odobrenja DESKOM DOO ŠABAC.
Obaveštenje o pravima potrošača prilikom kupovine putem interneta
Obaveštavamo Vas da se prema Zakonu о zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 88/2021), i to čl. 26 u vezi čl. 12 ovog zakona, kupovina preko prodajne internet stranice www.deskom.rs smatra prodajom na daljinu. Online kupovina robe, koja predstavlja jedan vid daljinske trgovine, regulisana je članom 17. Zakona o trgovini („Službeni glasnik RS“, broj 52/2019) i predstavlja isticanje ponude i zaključenje ugovora za prodaju robe/usluge upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu (internet, elektronska prodavnica, elektronska platforma i drugo).
U slučaju prodaje na daljinu prodavac obaveštava kupce o njihovim pravima pre zaključenja ugovora, i to:
-isticanjem ovog Obaveštenja na internet straniciprodavca – www.deskom.rs;
-u procesu naručivanja, tako što se kupac pritiskom na odgovarajuću opciju saglašava sa Opštim uslovima kupovine pre nego što naruči proizvod; i konačno,
-na e- mail koji je kupac ostavio prilikom kupovine, odmah nakon poručivanja, prodavac dostavlja kupcu sledeće dokumente:
1. obrazac za odustanak od ugovora
2. obaveštenje o pravima potrošača prilikom kupovine putem interneta o načinu, uslovima i roku ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, načinu vraćanja isporučene, robe i povraćaju novca i pravu na reklamaciju i načinu ostvarivanja tog prava
3. primerak ugovora o prodaji (na daljinu) potpisanog od strane prodavca.
PRAVO NA ODUSTANAK OD UGOVORA
Jedno od osnovnih prava potrošača utvrđeno Zakonom o zaštiti potrošača („Službeni glasnik RS“, broj 88/2021) je odustanak od ugovora na daljinu. Potrošač-kupac (fizičko lice koje proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti), ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, bez navođenja razloga, u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat u državinu, odnosno u državinu lica koga je kupac ovlastio, a nije prevoznik.
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na propisanom obrascu za odustanak od zaključenog ugovora ili na drugi nedvosmislen način (dalje: izjava o odustanku). Izjava o odustanku propisana je Pravilnikom o obliku i sadržini obrasca za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija („Službeni glasnik RS“, broj 21/2022).
Obrazac za odustanak sadrži:
– naziv, adresu, broj telefona, broj faksa i elektronsku poštu trgovca;
– izjavu potrošača kojom na jasan i razumljiv način obaveštava trgovca da odustaje od ugovora;
– datum zaključenja ugovora;
– datum prijema robe;
– razloge za odustanak, uz napomenu da potrošač nije dužan da ih navede;
– ime, prezime i adresu potrošača;
– svojeručni potpis potrošača, ukoliko obrazac dostavlja poštom ili faksom;
– datum popunjavanja obrasca.
Ostvarivanje prava.
Izjava o odustanku daje se na obrascu za odustanak od ugovora.
Izjava o odustanku od ugovora data na obrascu za odustanak od ugovora se smatra blagovremenom ukoliko je poslata u roku od 14 dana od kada je roba predata u državinu kupcu. Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu. Prilikom odustanka kupac nije u obavezi da navede razloge zbog kojih odustaje.
Istekom roka od 14 dana od prijema robe, prestaje pravo kupca na odustanak od ugovora. U slučaju neblagovremenog vraćanja robe, tj. nakon isteka roka od 14 dana, roba će biti vraćena nazad kupcu, a trošak transporta u tom slučaju pada u celosti na teret kupca.
Smatraće se da je roba vraćena u roku ukoliko je kupac poslao robu pre isteka roka od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.
Kod blagovremenog odustanka od ugovora kupac snosi direktne troškove vraćanja robe, bez drugih obaveza.
Prava kupca.
Ukoliko kupac odustane od ugovora smatraće se da ugovor nije ni zaključen, a prodavac je obavezan da kupcu vrati novac u roku od 14 dana od kada je primio obrazac za odustanak, s tim što prodavac može da odloži povraćaj novca dok ne dobije robu koja se vraća.
Prodavac će kupcu izvršiti povraćaj novca isključivo uplatom na tekući račun, sa čime se kupac izričito saglašava prihvatanjem uslova pri poručivanju.
Fotografije proizvoda su osnovna informacija o izgledu proizvoda, i verno prikazuju proizvod iz vise uglova, ali s obzirom da se radi o uzorcima odnosno fotografijama sa modelima, prodavac ne može da garantuje bezuslovno da je proizvod identičan u pogledu izgleda sa fotografijom.
U okviru zakonskog roka za odustanak od ugovora, kupac ima mogućnost da se prilikom odustanka od ugovora opredeli za zamenu robe koja njemu više odgovara, odnosno da umesto poručenog proizvoda isti zameni za istu vrstu proizvoda u drugoj veličinu ili boji iz ponude prodavca ili da se opredeli za potpuno drugi proizvod.
- Kupac pravo na odustanak od ugovora ostvaruje tako što će u roku od 14 dana od dana prijema robe, obrazac za odustanak od ugovora popuniti uz svojeručan potpis i poslati zajedno sa robom koju vraća uz otpremnicu koju je primio uz robu, prodavcu na adresu sedišta – u Šapcu, Miloša Milojevića 7, 15000 Šabac.
- Kupac može i elektronskim putem popuniti obrazac za odustanak od ugovora i poslati ga, takođe, elektronskim putem na e-mail adresu: office@deskom.rs. Prodavac će kupca o prijemu izjave obavestiti, takođe elektronskim putem. U ovom slučaju, kupac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao elektronski obrazac za odustanak, vrati primljenu robu prodavcu, adekvatno zapakovanu da se ne ošteti, sa dokumentacijom koju je primio uz robu, odnosno sa otpremnicom.
Napomena.
Ukoliko se kupac opredeli za povrat novca potrebno je da robu koju vraća pošalje kurirskom službom o svom trošku, ali bez otkupnine pošiljke, s obzirom da prodavac povrat novca vrši isključivo uplatom na tekući račun kupca.
Gubitak prava.
Po prijemu proizvoda, prodavac će utvrditi da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac odgovara za neispravnost ili oštećenje proizvoda koji su rezultat neadekvatnog rukovanja proizvodom, tj. kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost proizvoda koja nastane kao posledica nošenja robe, rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili njegova priroda, karakteristike i funkcionalnost.
Neispravnost proizvoda i neadekvatno korišćenje proizvoda podrazumeva nošenje/korišćenje robe od strane kupca, usled čega se roba pohabala, odnosno oštetila cepanjem, isprala, izgulila, odnosno, očigledno promenila svoja svojstva (oblik, izgled, boju, kvalitet…), odnosno, da je došlo do očigledne upotrebe deterdženata ili parfemisanja.
Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca, prodavac ima pravo da odbije vraćanje cene i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak.
Zakon o zaštiti potrošača isključuje pravo kupca da vrati proizvod u određenim situacijama, a imajući u vidu asortiman robe u ponudi prodavca-DESKOM DOO ŠABAC, od svih zakonom propisanih slučajeva, mogao bi da bude relevantan slučaj ukoliko je došlo do isporuke koja podrazumeva zapečaćenu robu koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga (roba kao što su čarape, donji veš, kupaće gaće, kostimi i slično) u kom slučaju kupac nema prava na odustanak od ugovora.
PRAVO NA REKLAMACIJU
Saobraznost isporučene robe.
Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru, odnosno shodno predmetu ugovora koja odgovara opisu i karakteristikama, svojstvima, upotrebi, koji je prodavac dao kupcu.
Kupac je dužan da prilikom prijema robe pregleda robu i proveri njenu saobraznost sa naručenom, te da istakne postojanje nedostataka koji se mogu uočiti pregledom. Kupac ima pravo da traži od prodavca da nesaobraznost robe otkloni opravkom odnosno zamenom u konkretnom slučaju, u primerenom roku.
Prodavac je odgovoran ako je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na kupca tj. u trenutku predaje robe, ili ako se pojavila posle prelaska rizika na kupca ako potiče iz uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na kupca ili je kupac mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru kupac ima pravo da zahteva od prodavca da otkoni nesaobraznost opravkom ili zamenom u konkretnom slučaju.
Ako nesaobraznost ne može da se otkloni zamenom u primerenom roku, ili u primerenom roku to ne bude učinjeno ili ako zamena predstavlja značajnu nepogodnost za potrošača ili nesrazmerno opterećenje za prodavca uzrokujući mu nesrazmerne troškove kupac ima pravo da bira između umanjenja cene ili raskida ugovora.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od 6 meseci od dana kada je kupac primio robu, kupac ima pravo da bira između zahteva da robu zameni, ili ima pravo na umanjenje cene ili raskid ugovora.
Za skrivene nedostatke koji su postojali u momentu prelaska rizika na kupca, prodavac odgovara u roku od dve godine od predaje stvari, s tim što se pretpostavlja da su nedostaci postojali u momentu prelaska rizika na kupca, ako se pokažu u roku kraćem od šest meseci od dana prijema robe, čime se ne isključuje pravo prodavca da dokazuje suprotno.
Momenat prelaska rizika sa prodavca na kupca je momenat predaje robe kupcu ili licu koje je kupac ovlastio za prijem robe u njegovo ime.
Postupak reklamacije
Kupac može da izjavi reklamaciju prodavcu zbog nesaobraznosti robe kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.
Kupac podnosi reklamaciju na sledeći način:
-preuzimanjem obrasca za reklamaciju sa internet stranice prodavca – www.deskom.rs, koji će elektronski popuniti i uz obrazac eventualno poslati dokaze o nesaobraznosti, u vidu fotografije i slično, na e-mail adresu lica zaduženog za prijem i odlučivanje o reklamacijama: office@deskom.rs.
Nakon što kupac prijavi reklamaciju elektronskim putem ovlašćeno lice kod prodavca će kupcu bez odlaganja da potvrdi prijem reklamacije, istu zavede kao i da obavesti kupca o izjavljenoj reklamaciji i ishodu reklamacije u roku od 8 dana od njenog prijema.
Prodavac preuzima obavezu da, po prijemu reklamacije, preuzme robu koja je predmet reklamacije preko kurirske službe ________________. Ukoliko kupac, ipak, samoinicijativno pošalje robu prodavcu, prodavac nije dužan da mu nadoknadi taj trošak.
Za sve informacije i dodatnu pomoć u pogledu reklamacija kupci se mogu obratiti licu zaduženom za reklamacije, u sedištu prodavca, na telefon +381 (0)63 680 827.
Prodavac će odlučiti o reklamaciji najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, a ukoliko iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da odgovori u tom roku, ili ukoliko u tom roku ne primi robu, bez odlaganja će o tome obavestiti kupca uz obavezu da navede rok za rešavanje reklamacije.
Odluka.
Prodavac će razmotriti predlog kupca u pogledu izjavljene reklamacije i u navedenom zakonskom roku daće kupcu odgovor da li prihvata reklamaciju, izjasniti se o zahtevu kupca i izneti konkretan predlog i rok rešavanja. Ukoliko je reklamacija osnovana, a dođe do raskida ugovora, prodavac će vratiti novac kupcu uplatom na tekući račun sa uobičajenim troškovima vraćanja robe.
DESKOM DOO ŠABAC na svojoj internet strani ima istaknute Opšte uslove kupovine (Uslovi korišćenja) kao i Pravilnik o postupanju i reklamaciji potrošača za robu kupljenu preko on line prodavnice, pri čemu napominjemo da se navedenim uslovima i Pravilnikom ni na koji način ne ograničavaju niti sužavaju prava potrošača, odnosno kupaca, navedena u ovom obaveštenju shodno važećem Zakonu o zaštiti potrošača, već istim neka pitanja mogu biti samo bliže razrađena.
Prodavac je dužan da učestvuje u rešavanju spora vansudskim putem na osnovu Zakona o zaštiti potrošača.
Ugovor o prodaji na daljinu
Zaključen dana __/__/____ godine između:
1. Deskom doo Šabac, sa sedištem u Šabac, ul. Miloša Milojevića 7, broj pošte, 15000, , MB: 21546828, PIB: 111822872, koga zastupa direktor Saša Despotović, (u daljem tekstu: Prodavac) i
2. Fizičko lice ___________________________________ (u daljem tekstu Kupac)
Predmet ugovora
Član 1.
Ovim ugovorom Prodavac prodaje, a Kupac kupuje robu bliže određenu u narudžbenici broj _________.
Prodavac je obavezan da Kupcu preda robu tako da Kupac postane njen vlasnik, dok se Kupac obavezuje da isplati cenu i preuzme robu.
Ovaj ugovor zaključen je kao ugovor o prodaji na daljinu primenom člana 26 u vezi člana člana 12 Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 88/2021) jer je zaključen
posredstvom internet prodaje kao sredstva komunikacije.
Pretpostavke za zaključenje ugovora
Član 2.
Kupac zaključenjem ovog ugovora potvrđuje da ga je Prodavac predugovorno, odnosno pre zaključenja ovog ugovora, a imajući u vidu vrstu robe koju prodaje, obavestio o:
- osnovnim obeležjima robe;
- poslovnom imenu, matičnom broju, činjenici da posluje na adresi sedišta, e-pošti, broju telefona i
- drugim podacima koji su od značaja za utvrđivanje identiteta Prodavca, a koji se nalaze na internet stranici;
- prodajnoj ceni, kao i o svim dodatnim poštanskim troškovima i troškovima transporta i isporuke i koji se mogu staviti kupcu na teret; načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po reklamacijama potrošača u skladu sa obaveštenjem prodavca
- postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe
- načinu izjavljivanja reklamacije prodavcu, i to mesto prijema i načinu postupanja po reklamaciji i načinu ostvarivanja prava kupca po osnovu saobraznosti
- pravu kupca na odustanak od ugovora, uslovima, vremenskom roku i postupku za ostvarivanje tog prava, kao i troškovima koje kupac snosi ukoliko ostvaruje pravo na odustanak u skladu sa zakonskim odredbama,
- o postojanju ugovornog odnosa sa poštanskim operaterom kome kupac može vratiti pošiljku u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti o trošku prodavca
- vremenu na koje se ovakvi ugovori zaključuju;
- ceni upotrebe sredstava komunikacije koja se u ovom slučaju obračunava po osnovnoj tarifi;
- činjenici da Kupac stupa u ugovorni odnos sa Prodavcem i da uživa zaštitu u skladu sa važećim zakonima Republike Srbije
- mogućnosti vansudskog rešavanja sporova
Odustanak od ugovora
Član 3.
Kupac ima pravo na odustanak od ovog ugovora, bez navođenja razloga, u roku od 14 dana od dana kada je roba dospela u državinu kupca ili lica koje je on ovlastio za prijem robe.
Ugovarači saglasno konstatuju da je Prodavac uz ovaj ugovor predao Kupcu obrazac za odustanak od ugovora koji sadrži i naziv, adresu i adresu elektronske pošte Prodavca na koje Kupac dostavlja obrazac za odustanak od ugovora sa obaveštenjem o načinu, uslovima i roku ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, načinu vraćanja isporučene robe i povraćaju novca.
Izjava o odustanku od ugovora se smatra blagovremenom ukoliko je poslata u roku iz stava 1 ovog člana i proizvodi pravno dejstvo od kada je poslata prodavcu, a ukoliko je izjava poslata prodavcu elektronskim putem prodavac će kupca o prijemu izjave obavestiti bez odlaganja, takođe elektronskim putem.
Protekom roka iz stava 1. ovog člana prestaje pravo kupca da odustane od ugovora.
3.1. Ukoliko Kupac odustane od ugovora smatraće se da ugovor nije ni zaključen, a Prodavac je obavezan da Kupcu vrati novac u roku od 14 dana od kada je primio obrazac za odustanak, a tim što Prodavac može da odloži povraćaj novca dok ne dobije robu koja se vraća. Kupac je izričito saglasan da mu Prodavac povraćaj novca izvrši uplatom na tekući račun.
3.2. Kupac je dužan da vrati primljenu robu bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.
3.3. Smatraće se da je roba vraćena u roku ukoliko je kupac poslao robu pre isteka roka od 14 dana iz tačke 3.2 ovog člana. U slučaju odustanka od ugovora Kupac snosi samo uobičajene i direktne troškove vraćanja robe, bez drugih obaveza.
3.4. U slučajevima iz ovog člana Kupac će biti odgovoran ukoliko dođe do oštećenja robe odnosno umanjenja vrednosti robe kao posledice rukovanja robom od strane kupca na neadekvatan način odnosno protivno prirodi i karakteristikama robe, u kom slučaju prodavac ima pravo da odbije vraćanje novca.
3.5. Imajući u vidu vrstu i karakteristike robe koje nudi prodavac izuzetak od prava na odustanak ugovora kupca je u slučaju isporuke koja podrazumeva zapečaćenu robu koja se ne može vratititi zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga (roba kao što su: čarape, donji veš, kupaće gaće i kostimi i sl) kada kupac nema prava na odustanak od ugovora.
Plaćanje cene i isporuka robe
Član 4.
Kupac se obavezuje da plati robu koja je predmet ovog ugovora u dinarima prema ceni koja je određena u narudžbenici.
Prodavac će isporučiti robu Kupcu ili licu koga on ovlasti, u roku od 3 radna dana od poručivanja, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ovog ugovora, uz pisanu potvrdu o izdavanju robe.
Ukoliko isporuka robe nije moguća, Prodavac je dužan da o tome bez odlaganja obavesti Kupca.
Ukoliko Prodavac u ugovorenom roku ne isporuči robu ugovor se raskida po samom zakonu, osim ukoliko Kupac ne ostavi Prodavcu naknadni rok. U slučaju raskida ugovora po samom zakonu prodavac će izvršiti povraćaj novca u roku od 3 dana.
Isporuka robe vrši se preko kurirske službe Daily express, a troškove isporuke snosi Kupac.
Saobraznost robe i nedostaci
Član 5.
Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru, odnosno shodno predmetu ugovora koja odgovara opisu i karakteristikama, svojstvima koje je Prodavac dao Kupcu.
Kupac je dužan da prilikom prijema robe pregleda robu i proveri njenu saobraznost sa naručenom, te da istakne postojanje nedostataka koji se mogu uočiti pregledom. Kupac ima pravo da prodavac nesaobraznost robe otkloni opravkom odnosno zamenom u konkretnom slučaju, u primerenom roku.
Prodavac je odgovoran ako je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na kupca tj. u trenutku predaje robe, ili ako se pojavila posle prelaska rizika na kupca ako potiče iz uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na kupca ili je kupac mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru Kupac ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost opravkom odnosno zamenom u konkretnom slučaju.
Ako nesaobraznost ne može da se otkloni zamenom u primerenom roku, ili u primerenom roku to ne bude učinjeno ili ako zamena predstavlja značajnu nepogodnost za kupca ili nesrazmerno opterećenje za prodavca uzrokujući mu nesrazmerne troškove kupac ima pravo da bira između umanjenja cene ili raskida ugovora.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od 6 meseci od dana kada je Kupac primio robu, kupac ima pravo da bira između zahteva da robu zameni, ili ima pravo na umanjenje cene ili raskid ugovora.
Za skrivene nedostatke koji su postojali u momentu prelaska rizika na Kupca, Prodavac odgovara u roku od dve godine od predaje stvari, s tim što se pretpostavlja da su nedostaci postojali u momentu prelaska rizika na Kupca, ako se pokažu u roku kraćem od šest meseci od dana prijema robe, čime se ne isključuje pravo Prodavca da dokazuje suprotno. Momenat prelaska rizika sa Prodavca na Kupca je momenat
predaje robe Kupcu ili licu koje je Kupac ovlastio za prijem robe u njegovo ime.
Reklamacija
Član 6.
Radi ostvarivanja prava iz člana 5 ovog ugovora Kupac može da izjavi reklamaciju Prodavcu zbog nesaobraznosti robe kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.
Kupac može da izjavi reklamaciju preuzimanjem obrasca za reklamaciju sa internet adrese („on-line prodavnica“) prodavca – www.deskom.rs, koji će popuniti i uz koji će
priložiti eventualne dokaze o nesaobraznosti, na primer u vidu fotografije i slično. Uredno popunjen obrazac treba poslati, na adresu elektronske pošte lica zaduženog za prijem i odlučivanje o reklamacijama: office@deskom.rs ili kontaktirati na telefon +381 (0)63 680 827, u sedištu prodavca. Nakon što kupac prijavi reklamaciju elektronskim putem ovlašćeno lice kod prodavca je u obavezi da kupcu potvrdi prijem reklamacije i obavesti ga o izjavljenoj reklamaciji i ishodu u roku od 8 dana od njenog prijema.
Prodavac će odlučiti o reklamaciji kupca najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, a ukoliko iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da odgovori u tom roku, ili ukoliko ne primi robu u navedenom roku, bez odlaganja će o tome obavestiti Kupca uz obavezu Prodavca da navede rok za rešavanje reklamacije.
Ukoliko je reklamacija osnovana i dođe do raskida ugovora, prodavac će vratiti novac kupcu bez odlaganja, uplatom na tekući račun kupca.
Vansudsko rešavanje sporova
Član 7.
U slučaju spora, ugovarači su saglasni da se pokuša njegovo rešavanje, prvenstveno, mirnim vansudskim putem, u skladu sa zakonom o Zaštiti potrošača. Ukoliko to nije moguće, nadležan je Osnovni sud u Šapcu.
Završne odredbe
Član 8.
Ugovor je zaključen posredstvom elektronskih sredstava komunikacija, i to putem interneta, u jednom originalnom primerku, na osnovu koga su napravljene 2 kopije, od kojih je jedna za Kupca, a druga za Prodavca. Na navedeni ugovorni odnos primenjuju se zakoni Republike Srbije i odredbe važećeg Zakona o obligacionim odnosima i Zakona o zastiti potrosača.
Za PRODAVCA KUPAC
DESKOM DOO ŠABAC
______________________ _______________________
Obrazac za odustanak od ugovora
PODACI O TRGOVCU
Naziv pravnog lica: DESKOM DOO ŠABAC
Adresa: Miloša Milojevića 7, 15000 Šabac.
Kontakt telefon / Osoba: +381 (0)63 680 827
Email adresa: office@deskom.rs
PODACI O KUPCU
Ime i prezime: _________________________
Adresa: _________________________
Kontakt telefon/Email adresa: _______________________
Datum kupovine / Broj fiskalnog isečka: ____________________
Datum zaključenja ugovora: _______________________
Datum prijema robe: ______________________
Datum reklamacije (podnošenja prijave): _______________________
Razlog reklamacije: (nije obavezno) ________________________
Želim da mi se vrati novac doznakom na bankovni račun kupca . DA / NE (zaokružiti)
Ovo važi isključivo u slučaju opravdanosti reklamacije koju utvrđuje prodavac nakon prijema robe.
Broj žiro računa kupca (obavezno – ukoliko se traži povrat novca): ______________________
Smatra se da je kupac saglasan da mu se cena robe vrati kada ista bude vraćena u centralni magacin-sedište trgovca. Trgovac ima pravo da uskrati vraćanje cene ukoliko utvrdi da roba nije u ispravnom stanju, zbog toga što je kupac robom neadekvatno ili nepravilno rukovao. Prijem obrasca će trgovac potvrditi u pisanom ili elektronskom obliku. Potvrdi će trgovac priložiti uputstvo o načinu vraćanja robe.
Roba manjih dimenzija i koja nije lomljiva može se vratiti poštom ili kurirskom službom. Lomljiva roba može se vratiti isključivo kurirskom službom ___________. Troškovi vraćanja robe padaju na teret kupca.
Prodavac je dužan da učestvuje u rešavanju spora vansudskim putem na osnovu Zakona o zaštiti potrošača.
______________________________
POTPIS KUPCA
Obaveštenje
Na osnovu odredbe člana 151. stav 3. Zakona o zaštiti potrošača („Službeni glasnik RS“, br. 88/2021) obaveštavaju se potrošači da je privredno društvo DESKOM DOO ŠABAC kao trgovac, u skladu sa odredbom člana 151. stav 2. Zakona o zaštiti potrošača („Službeni glasnik RS“, br. 88/2021), obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.
Izvod iz Zakona o zaštiti potrošača („Službeni glasnik RS“, br. 88/2021 od):
Pravo na vansudsko rešavanje sporova
Član 151.
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu.
Trgovac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom.
Trgovac je dužan da na prodajnom mestu vidno i jasno istakne obaveštenje da je po zakonu obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.
Vansudsko rešavanje potrošačkog spora u skladu sa ovim zakonom može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.
Izuzetno od stava 4. ovog člana, u opravdanim slučajevima kada je predmet spora složen, rok od 90 dana se može produžiti za najviše još 90 dana, o čemu telo bez odlaganja obaveštava potrošača i trgovca.
Potrošač može odustati od daljeg učešća u vansudskom rešavanju potrošačkog spora do okončanja postupka.
Za DESKOM DOO ŠABAC
____________________
direktor
Izjava o reklamaciji na robu kupljenu preko ugovora na daljinu
Ovim putem izjavljujem reklamaciju na kupovinu koju sam obavio preko sajta www.deskom.rs
KUPAC:
Ime i prezime: | |
Adresa: | |
Kontakt telefon | |
e-mail adresa: |
UGOVOR:
Datum zaključenja ugovora: | |
Datum isporuke robe kupcu: | |
Datum podnošenja ovog obrasca: | |
Broj računa: | |
Naziv robe: |
Razlog reklamacije (zaokružiti) | o isporučena pogrešna roba | o naručena pogrešna roba |
o roba isporučena oštećena u pakovanju | o roba nesaobrazna u garantnom roku | |
o roba neispravna prilikom puštanja u rad | o drugi razlozi reklamacije |
Zahtev kupca (zaokružiti) | o vraćanje novca | o zamena | o naručena pogrešna roba |
Ako kupac zahteva da se reklamacija reši popravkom, obavezna je potvrda saglasnosti (staviti „X“): o Kupac daje saglasnost da se reklamacija reši popravkom
Komentar kupca uz reklamaciju |
TRGOVAC:
Naziv firme: | DESKOM DOO ŠABAC |
Kontakt za prijem reklamacija: | +381 (0)63 680 827/ office@deskom.rs |
Adresa za prijem reklamacija | Miloša Milojevića 7, 15000 Šabac |
Komentar prodavca uz reklamaciju |
Potpis prodavca Potpis kupca
Uputstvo za vraćanje robe prilikom raskidanja ugovora na daljinu
Informacije za kupca – reklamacije, saobraznost i garancija
Reklamacija podrazumeva zahtev kupca radi ostvarivanja njegovih prava. Saobraznost je zakonska kategorija i njeno trajanje je 2 godine. Saobraznost predstavlja odgovornost trgovca ili proizvođača da roba ili usluga budu u skladu sa uobičajenim radom ili posebnim zahtevima potrošača u određenom vremenskom periodu. Garancija predstavlja voljni korak trgovca ili proizvođača kojim on nudi posebne pogodnosti za kupca, ali isključivo veće od zakonski predviđenih
Postupak reklamacije
S obzirom da se roba kupljena na daljinu isporučuje kurirskom službom, kupac mora da obrati pažnju na stanje robe prilikom prijema. Ukoliko je pakovanje robe oštećeno, kupac ima pravo da odbije prijem. Ako kupac primi robu i posle raspakivanja utvrdi da je roba oštećena, ili ako prilikom puštanja u rad ustanovi da je uređaj neispravan, treba da nam se obrati, a lice zaduženo za rešavanje reklamacija će ga uputiti na način rešavanja problema. Prilikom izjavljivanja reklamacije kupac popunjava izjavu o reklamaciji koju može preuzeti sa našeg sajta ili zatražiti da mu se dostavi elektronskim putem (na email adresu). Uz izjavu o reklamaciji kupac će dostaviti reklamirani proizvod na adresu DESKOM DOO ŠABAC, Miloša Milojevića 7, 15000 Šabac. Nakon slanja proizvoda, dalji postupak nastavlja se u skladu sa članom 55. Zakona o zaštiti potrošača.
Način popunjavanja obrasca za reklamaciju
Izjava o reklamaciji na robu kupljenu preko ugovora na daljinu popunjava se na sledeći način:
- deo Kupac: kupac ovde unosi osnovne podatke o sebi – ime i prezime, adresu, kontakt telefon i e-mail adresu
- deo Ugovor: odnosi se na robu kupljenu preko ugovora na daljinu u vezi koje kupac ima reklamaciju – Datum isporuke robe je datum kada je kupac primio robu, Datum podnošenja ovog obrasca je datum slanja robe našoj firmi, Broj računa odnosi se na broj na račun-otpremnice koji je pratio robu (kupac može da pošalje fotokopiju računa), Naziv robe je kratki naziv robe koju kupac vraća
- deo Razlog reklamacije: kupac zaokružuje samo jedan razlog reklamacije; ako je istekao period od 14 dana po primanju robe u kome je kupac imao pravo da se predomisli, a naručena roba nije ispravna, kupac zaokružuje „roba nesaobrazna u garantnom roku“; ako postoji bilo koji drugi razlog, kupac zaokružuje „drugi razlozi reklamacije“
- deo Komentar kupca uz reklamaciju: kratak opis problema, neispravnosti, bilo kog razloga zbog koga kupac reklamira robu
- deo Zahtev kupca: kupac zaokružuje samo jedan način na koji želi da se reši reklamacija: popravka (podrazumeva slanje robe na servis), zamena (kupac traži istu robu kao zamenu za neispravnu), vraćanje novca (kupac traži vraćanje novca); u slučaju da se kupac odlučio da se reklamacija reši popravkom, potrebna je njegova izričita saglasnost za to, koju će kupac označiti stavljanjem slova „X“ u krug pored rečenice „Kupac daje saglasnost da se reklamacija reši popravkom“
- deo Primedba prodavca: ovaj deo popunjava prodavac ili osoba zadužena za obradu reklamacija; s obzirom da se na robu ulaže reklamacija pri kojoj kupac i prodavac nemaju direktan kontakt, kupac je dužan da sačuva dokaz o slanju robe prodavcu; prodavac je dužan da robu pristiglu na reklamaciju zavede u knjigu reklamacija i da kupcu pošalje poštom potvrdu o prijemu na reklamaciju; dalji postupak ide isto kao postupak obrade reklamacija koji važi za robu kupljenju na uobičajen način (kupovina u prodavnici).
Izjava o saobraznosti
Poštovani,
Zahvaljujemo Vam na kupovini naših proizvoda. Molimo Vas da pre upotrebe proizvoda OBAVEZNO pažljivo pročitate svu tehničku dokumentaciju i da se prilikom upotrebe pridržavate priloženih uputstava.
Za sve proizvode koji imaju garanciju dužu od dve godine, osim saobraznosti, vrede uslovi definisani na garantnom listu uz proizvod.
REKLAMACIJE U SLUČAJU NESAOBRAZNOSTI PROIZVODA
U skladu sa Zakon o zaštiti potrošačaroba je saobrazna ako:
-odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model,
-ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora,
-ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste,
-po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost bez naknade, opravkom ili zamenom odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe. Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni popravkom ili zamenom.
Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca, potrošač može da zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskine ugovor.
Nesrazmerno opterećenje za trgovca, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora stvara prethodne troškove uzimajući u obzir:
• vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
• značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
• da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača.
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke snosi, trgovac. Potrošač ima pravo da raskine ugovor ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Ostala prava ne utiču na pravo potrošača da zahteva od trgovca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.
Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.
Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovinu (kopiju računa, slip i sl.).
Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovoru potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za reklamacija moguće je samo jednom.
Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti. Trgovac je dužan da najkasnije u roku od osam dana od prijema reklamacije odgovori na podneti zahtev i predloži rešavanje reklamacije u skladu sa važećim zakonom.
OBAVEZE POTROŠAČA
1. Da se pridržava priloženog uputstva za upotrebu i pravilnika o upotrebi proizvoda
2. Da eksploataciju opreme vrši u skladu sa priloženim uputstvom za upotrebu, navedenim u pripadajućoj tehničkoj dokumentaciji.
3. Da obezbedi odgovarajuće uslove u kome će uređaj biti smešten u zavisnosti od namene i tehničkih karakteristika uređaja koja su data u uputstvu uz uređaj.
4. Da obezbedi stabilan izvor mrežnog napajanja (varijacije napona max. 10%)
5. Da obezbedi uzemljenu elektroinstalaciju, za sve uređaje koji zahtevaju uzemljenje
6. Da po sačuva i dostavi priloženu tehničku dokumentaciju u toku trajanja reklamacionog roka
7. Da instalaciju/servis poveri isključivo ovlašćenim licima
IZJAVA
1. Proizvodi imaju propisane, odnosno deklarisane karakteristike kvaliteta.
2. Proizvod će ispravno funkcionisati ako se korisnik pridržava uputstava iz priložene tehničke dokumentacije
3. Proizvođač ne odgovara za tehničke karakteristike prostora u koje se ugrađuju proizvodi (grejna tela). Proizvođač odgovara samo i isključivo za tehničke karakteristike proizvoda, proizvođač ne može da garantuje za termičke karakteristike prostora i preporučene grejne površine koje zavise od termičkih karakteristika prostora, kao ni za potrošnju proizvoda. Potrošnja proizvoda definisana je nominalnom snagom navedenom u tehničkim karakteristikama proizvoda.
Tip proizvoda | Datum prodaje | Ime, sedište i pečat prodavca |
Reklamacije se primaju u prodajnim objektima ili u sedištu prodavca ili na e-mail: office@deskom.rs.
Za sva pitanja, primedbe i sugestije u vezi servisa možete se obratiti našoj službi za rešavanje reklamacija.
Pravilnik o reklamacijama
Na osnovu odredbi Zakona o zaštiti potrošača (“Sl.Glasnik RS” br. 88/21) kao i odredbi Zakona o trgovini (“Sl.Glasnik RS” br. 52/19), direktor preduzeća DESKOM DOO ŠABAC, MB: 21546828, PIB: 111822872 (u daljem tekstu: prodavac), dana ___________ godine donosi:
Pravilnik o postupanju i reklamaciji potrošača za robu kupljenu preko on line prodavnice
Ovim pravilnikom uređuju se način i postupak rešavanja reklamacija potrošača na nedostatke prodatog proizvoda na veliko i malo, instrumenti i način zaštite prava potrošača, informisanja i unapređenje znanja potrošača o njihovim pravima i načinima zaštite prava, vansudsko rešavanje potrošačkih sporova i drugih pitanja od značaja za položaj i zaštitu potrošača.
I OPŠTE ODREDBE
Član 1.
Prodavac prodaje robu na malo potrošačima na način da vodi računa o pravu potrošača na zaštitu i da prodaju obezbedi pod jednakim uslovima na tržištu za sve potrošače.
Član 2
Prodavac prilikom prodaje robe ne sme vršiti diskriminaciju potrošača na neki od načina predviđenih odredbama Zakona o zaštiti potrošača.
Član 3.
Potrošač u smislu ovog Pravilnika koju uživa pravo na zaštitu i koji ima pravo na reklamaciju jeste svako fizičko lice koje kupuje robu za lične potrebe ili potrebe svog domaćinstva, a pod uslovima i rokovima propisanim odgovarajućim Zakonom kao i ovim Pravilnikom.
Član 4.
Ako je proizvod u prodaji, a služi kao izložbeni primerak na takvim proizvodima mora da stoji naznaka “uzorak” ili “nije za prodaju”. Isto tako, ako se prodaje roba sa nedostatkom, ta roba mora fizički biti odvojena od ostale robe sa vidljivim nazivom “roba sa nedostatkom”.
II PRAVA I OBAVEZE POTROŠAČA
Član 5.
Potrošač ima pravo da kod trgovca na malo vrši kupovinu robe da bi zadovoljio osnovne potrebe, ima pravo na bezbednost; pravo na pravnu sigurnost i zaštitu, pravo na obaveštenost – raspolaganje tačnim podacima koji su neophodni za razuman izbor ponuđene robe; pravo na informisanost u okviru obaveze i mogućnosti prodavca da mu pruži informaciju o vrsti robe koju prodaje, osnovnim osobinama robe prema deklaraciji za svaku pojedinačnu robu, pravo na izbor pri kupovini, pravo na reklamaciju, na način regulisan ovim pravilnikom i zakonskim propisima.
Član 6.
Potrošač ima pravo na reklamaciju na način regulisan odredbama ovog Pravilnika u skladu sa zakonskim propisima.
Da bi ostvario pravo na reklamaciju potrošač je obavezan da dostavi fiskalni isečak na uvid ili drugi dokaz o kupovini kao što je kopija računa, isečak ili izvod iz banke za kupovinu platnim karticama ili čekovima građana; izvod iz službe računovodstva za kupovinu putem administrativne zabrane, gotovinski račun ili potvrda porudžbine sa ID brojem za online porudžbine.
Član 7.
Potrošač nema pravo na reklamaciju ako se utvrdi da su nedostaci nastali njegovom krivicom ili ako nema dokaz (fiskalni isečak, isečak, administrativnu zabranu) da je proizvod kupljen u maloprodajnom objektu ili online prodavnici gde se reklamira u zakonom propisanom roku.
Član 8.
Potrošač ima pravo da od prodavca dobije tačne, potpune i jasne informacije o osnovnim obeležjima robe, poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona, prodajnoj ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izjavljivanja reklamacije prodavcu, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti robe, kao i sva druga obaveštenja u skladu sa članom 13. Zakona o zaštiti potrošača i propisima koji uređuju trgovinu.
Član 9.
Obaveza prodavca je da potrošaču za kupljenu robu izda fiskalni račun sa svim propisanim elementima.
III OBAVEZE PRODAVCA
Član 10.
Prodavac vrši prodaju robe poštujući odredbe zakonskih propisa koje se odnose na zaštitu zdravlja i sigurnost potrošača, kao i da vrši prodaju na način da se zaštite ekonomski interesi potrošača.
Član 11.
Prodavac prodaju ne sme uslovljavati na način da prodaju jedne vrste robe veže prodajom druge vrste robe.
Član 12.
Prodavac ne sme obmanjivati potrošače na način da daje netačne, nepotpune, neosnovane, nejasne ili dvosmislene informacije ili prećutkivati podatke o stvarnim svojstvima i karakteristikama robe.
IV POSTUPAK REKLAMACIJE
Član 13.
Potrošač reklamaciju može izvršiti usmeno u prodajnom objektu u kome je robu kupio, pisanim putem, telefonom, elektronskim putem isključivo uz dostavu fiskalnog isečka, odnosno računa o kupljenoj robi ili drugog dokaza o kupovini kao što je: kopija računa, isečak, izvod iz banke za kupovinu platnim karticama ili čekovima građana, izvod iz službe računovodstva za kupovinu preko administrativne zabrane, gotovinski račun ili potvrda porudžbine sa ID brojem za online porudžbine.
Prodavac je dužan da potrošaču izda reklamacioni list kojim će potvrditi prijem reklamacije. Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije pisanim putem ili elektronski, odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor trgovca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom će i kako rešiti reklamaciju, ukoliko prihvata, kao i rok za rešavanje reklamacije koji ne može biti duži od 15 dana.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Rok za rešavanje reklamacije se prekida kada potrošač primi odgovor prodavca iz prethodnog stava i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od 3 dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se potrošač ne izjasni u propisanom roku, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u navedenom roku, dužan je da o produženju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciju primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti robe, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjene cene ili da raskine ugovor tj. da traži povraćaj novca.
Član 14.
Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno od robe kupljene putem on-line porudžbine, potpisivanjem izjave/obrasca za odustanak od ugovora. Prodavac je dužan da u trenutku zaključenja ugovora, a najkasnije prilikom isporuke robe preda potrošaču u pisanoj formi propisani obrazac za odustanak od ugovora.
Izjava o odustanku biće blagovremena ako je poslata u roku od 14 dana (bez navođenja razloga i dodatnih troškova) od dana prijema robe.
Prodavac je dužan da izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, u roku od 14 dana od dana kada je primio izjavu o odustanku od ugovora.
Potrošač je dužan da vrati robu prodavcu bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao izjavu o odustanku od ugovora.
Ako je prodavac omogućio potrošaču da elektronskim putem popuni i pošalje obrazac za odustanak od ugovora, dužan je da ga o prijemu obrasca obavesti bez odlaganja u pisanoj formi.
Član 15.
Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti i otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
Član 16.
Potrošač je dužan da se pridržava svih uputstava iz deklaracije u pogledu namenske upotrebe proizvoda, njegovog održavanja i sl.
Član 17.
Potrošač nema pravo na reklamaciju ako je nedostatak na proizvodu nastao njegovom krivicom, fizičko-hemijska oštećenja pri upotrebi proizvoda ili nepravilno održavanje robe.
Član 18.
Poslovođa prodavnice ili prodavac prilikom prijema reklamacije od strane potrošača u evidenciji o primljenim reklamacijama unosi sledeće podatke i izdaje reklamacioni list potrošaču sa sledećim podacima:
- O podnosiocu i datumu prijema reklamacije;
- Podatke o robi (naziv, šifra artikla, cena)
- Kratak opis nesaobraznosti i zahteva iz reklamacije;
- Datum izdavanja potvrde o prijemu reklamacije;
- Odluku o odgovoru potrošaču,
- Datum dostavljanja te odluke,
- Ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač;
- Načinu i datumu rešavanja reklamacije,
- Kao i informacije o produženju roka za rešavanje reklamacije.
Reklamacioni list se popunjava u 3 (tri) primerka, i to 1 (jedan) primerak za prodavnicu, 1 (jedan) primerak za potrošača, a 1 (jedan) primerak se šalje sa reklamiranom robom u odeljenje za rešavanje reklamacija i overava pečatom radnje i potpisom ovlašćenog lica.
Član 19.
Reklamacija se podnosi usmeno ili pismeno u okviru radnog vremena u maloprodajnom objektu, u kome je proizvod kupljen ili pisanim putem, telefonom, elektronskim putem ukoliko je proizvod kupljen online.
Prodavac sve podatke o prispelim reklamacijama, kao i načinu njihovog razrešenja unosi u Knjigu evidencije reklamacija kupaca koja se vodi elektronski.
Zaposleno lice je dužno da primi reklamaciju i istu odmah prosledi odeljenju za rešavanje reklamacija radi daljeg vođenja postupka.
Odeljenje za rešavanje reklamacija odlučuje odmah, a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije.
O odluci o reklamaciji ovlašćeno lice obaveštava potrošača pisanim putem, slanjem obaveštenja preporučenom poštom ili elektronskim putem.
Ovlašćeno lice za odlučivanje po reklamaciji nakon sprovedenog postupka, obaveštava potrošača o ishodu odlučivanja po reklamaciji i istog obaveštava kako pismeno tako i usmeno telefonom.
Član 20.
Troškovi koji nastanu po osnovu reklamacije i vraćanja robe – snosi Kupac.
Ukoliko potrošač nema uredan fiskalni isečak ili drugi dokaz o kupovini, ili je od izvršene kupovine prošlo više od 2 godine, ovlašćeno lice će odbiti zahtev potrošača za reklamaciju.
Član 21.
Odeljenje za rešavanje reklamacija, može doneti odluku:
1. Da se nedostatak na proizvodu otkloni uz saglasnost kupca;
2. Da se kupljena roba zameni novom ili sličnom;
3. Da se vrati plaćeni iznos kupcu prema fiskalnom isečku
Član 22.
Za maloletna lica reklamaciju može izvršiti samo roditelj odnosno staratelj.
Reklamacije se moraju primiti za svu robu u online prodavnici, sem potrošne robe-______________
Reklamacijama podleže i roba kupljena na akcijama, sniženjima i rasprodajama.
Reklamaciji ne podleže roba koja se prodaje sa oznakom “roba sa nedostatkom”.
V VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
Član 23.
Potrošački spor može se rešiti vansudskim rešavanjem potrošačkih sporova, pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Prodavac je dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.
Link za listu tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova: https://mtt.gov.rs/download/listaa.pdf
Prodavac je dužan da na prodajnom mestu, odnosno na stranici online prodavnice, vidno i jasno istakne obaveštenje da je po zakonu obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.
VI OVLAŠĆENJA I ODGOVORNOSTI
Član 24.
Ukoliko dođe do spora preko nadležnog suda ili spor bude pokrenut na osnovu prijave nadležnog inspektora zbog nepravilnog i neblagovremenog postupka prema kupcu, odgovorna lica u smislu ovog Pravilnika su: poslovođa prodavnice (online) i ovlašćeno lice privrednog društva DESKOM DOO ŠABAC.
VII OSTALE ODREDBE
Član 25.
Odeljenje za rešavanje reklamacija je dužno da vodi evidenciju za svaku reklamaciju, po svim elementima za svaki mesec i istu dostavlja nadležnoj službi.
Član 26.
Ovlašćeno lice u prodaji takođe je dužno da vodi odgovarajuću evidenciju o primljenim reklamacijama kupaca i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača.
Član 27.
Rešene reklamacije, za koje je izdat novi proizvod, odnosno dat nalog za povraćaj kupovnog iznosa, dostavljaju se sa odgovarajućim razduženjima prodavnici i nadležnoj službi.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 28.
Potrošač mora biti obavešten o obimu, uslovima i načinu reklamacije robe, gde i kome se podnosi reklamacija kao i ostalim odredbama Pravilnika.
Član 29.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu i primenjuje se u roku od 8 dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli privrednog društva.
Pravilnik je objavljen na oglasnoj tabli privrednog društva dana __________.godine.
Izmene i dopune Pravilnika vrše se po postupku za njegovo donošenje.
Na sve što nije posebno regulisano ovim Pravilnikom, shodno će se primenjivati relevantne odredbe Zakona o obligacionim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača.
Član 31.
Pravilinik se primenjuje počev od ___________. godine. u roku od 8 dana od dana objavljivanja
ZA DESKOM DOO Šabac
/Direktor, Saša Despotović/
______________________